Martin Audio anerkender den klimakrise, oplever, og forstår behovet for at reagere hurtigt på den økologiske krise, hvis vi skal spille vores rolle i at begrænse den globale opvarmning.
Som en global leder inden for pro-audioindustrien og som en del af Focusrite Group, er miljømæssig bæredygtighed en stor mulighed for os til at demonstrere klimalederskab og -værdier, definere god miljøpraksis og drage fordel af en mulighed for meningsfuldt at engagere os med vores medarbejdere, kunder og det bredere audiomiljø.
Vores løbende engagement
Vi tager det alvorligt med at bygge det langsigtede fundament for fremskridt, og sammen med Andy Land, chef for bæredygtighed for Focusrite Group, bygges vores tidslinje mod en netto-nul-fremtid, samtidig med at være i overensstemmelse med FN’s mål for bæredygtig udvikling.
Vi slutter os til det voksende fællesskab af ledere, der er forpligtet til at tage dristige, strategiske handlinger mod klimaforandringer i overensstemmelse med FN’s Parisaftale, den internationale ramme for “at begrænse den globale opvarmning til et godt stykke under 2°C over det førindustrielle niveau og forfølge bestræbelser på at begrænse temperaturstigningen til 1,5°C over det førindustrielle niveau”. Vi er forpligtet til at skabe og fremme en bæredygtig etos – at demonstrere og udbrede god praksis, samtidig med at vi inspirerer vores medarbejdere, kunder og partnere til handling.
Vores tilgang
Tilgangen til miljømæssig bæredygtighed omfatter hele vores drift og sigter mod at integrere os i den cirkulære økonomi, hvilket kræver samarbejde med hele vores værdikæde og videre.
Derfor mener vi, at den eneste måde at sikre, at vi gør det rigtige, er at se på vores produkter i detaljer på tværs af hele livscyklussen, startende med produktion – derefter logistik, energiforbrug og bortskaffelse.
Det vil tage tid, men sigter mod at kortlægge livscyklussen for hvert produkt, og det skal være detaljeret. Vi tager ikke genveje: Vi kontrollerer råmaterialer helt ned til den sidste komponent for at forstå de materialer, vi bruger, og kategoriserer og krydsrefererer mod konverteringsfaktorer for at beregne målinger som f.eks. tilsvarende kuldioxidemissioner. Den samme tilgang gælder for resten af livscyklussen, endda ved at beregne energiforbruget for belysningen på lageret, før en enhed sælges.
Gennem dette detaljerede arbejde begynder vi at afdække de miljømæssige hotspots i vores produkter, og det har vist, hvordan brugen af vores produkter kan variere fodaftrykket betydeligt.
Bæredygtigt design
Fra vores forskning ved vi, at en betydelig del af et produkts miljøpåvirkning ligger i dets indledende produktion, og især de råmaterialer, der vælges. Derfor er det vigtigt at kunne forlænge levetiden for ethvert produkt for at reducere vores samlede fodaftryk.
Gennem vores historie har vi altid fremstillet produkter af høj kvalitet, der holder i længden og ikke bliver overflødige efter et par år. Vi fremstiller ikke kun produkter med lang levetid, men vi gør dem også nemme at servicere, og vi garanterer tilgængelighed af reservedele i mindst 7 år efter produktets udgåede produktion.
I gennemsnit holder vores passive højttalere i mindst ti år. Mange af vores højttalere fra de sidste to årtier er stadig i god drift, og der er stadig eksempler på produktfunktioner, der blev fremstillet siden 1970’erne.
Gennem det arbejde, vi udfører nu med at analysere vores produkter ned til den sidste komponent, vil vi afdække en række måder, hvorpå vi aktivt kan reducere vores miljøaftryk og gøre vores design så bæredygtige som muligt.
Vores arbejde indtil videre
Med så mange data, der bliver tilgængelige for os om vores miljømæssige fodaftryk, kan vi indsnævre fokus til specifikke initiativer og træffe foranstaltninger for at opnå den største effekt. Med disse oplysninger træffes beslutninger om indkøb og test af genbrugsmaterialer, der ikke påvirker kvaliteten eller ydeevnen af det givne produkt, men som vil reducere deres miljøpåvirkning.
Fremover vil vi derfor begynde at ændre i eksisterende produkter og også tage al denne erfaring med i udviklingen af nye produkter.
Give tilbage, såvel som fremadrettet
Det er velkendt, at skove er blandt de vigtigste kulstofdræn på planeten, og de rummer også enorme mængder biodiversitet. Desværre fortsætter de globale skove med at falde på grund af øget bosættelse, landbrug, skovhugst og minedrift. Hvis dette fortsætter, vil der ikke blot blive frigivet enorme mængder drivhusgasser, men hele økosystemer kan kollapse, hvilket fører til eksistentielle risici for mennesker, da luft-, jord- og vandkvaliteten hurtigt kan forringes. Hele regioner vil i sidste ende blive ubeboelige, hvis der ikke sker ændringer.
I 2022 hjalp vi med at vende dette ved at samarbejde med eksperterne hos Ecologi og deres betroede partnere om at plante i første omgang 50.000 nye hjemmehørende træer som en del af bredere skovrejsningsprojekter, der transformerede det lokale landskab, øgede biodiversiteten, forbedrede modstandsdygtigheden over for klimaændringer, og over tid, efterhånden som disse træer modnes yderligere, vil de binde kulstof i jorden for at bekæmpe global opvarmning.
Derudover plantede vi mellem 2022 og 2025 et yderligere træ for hvert af udvalgt produkter, herunder: MLA, Wavefront Precision eller TORUS, hvilket resulterede i plantning af mere end 20.000. Hvis du vil se, hvor vores træer vokser, kan du se flere detaljer på vores Ecologi-profil ved at klikke HER.
Hvis du vil vide mere om MARTIN Audio kæmpe arbejde mod en grønnere profil, kraftige bestræbelser på genanvendelse af plast med mere, så gå ind HER.
Forside / Tech-Tips / MARTIN Audio – Miljø mål
MARTIN Audio – Miljø mål
Martin Audio anerkender den klimakrise, oplever, og forstår behovet for at reagere hurtigt på den økologiske krise, hvis vi skal spille vores rolle i at begrænse den globale opvarmning.
Som en global leder inden for pro-audioindustrien og som en del af Focusrite Group, er miljømæssig bæredygtighed en stor mulighed for os til at demonstrere klimalederskab og -værdier, definere god miljøpraksis og drage fordel af en mulighed for meningsfuldt at engagere os med vores medarbejdere, kunder og det bredere audiomiljø.
Vores løbende engagement
Vi tager det alvorligt med at bygge det langsigtede fundament for fremskridt, og sammen med Andy Land, chef for bæredygtighed for Focusrite Group, bygges vores tidslinje mod en netto-nul-fremtid, samtidig med at være i overensstemmelse med FN’s mål for bæredygtig udvikling.
Vi slutter os til det voksende fællesskab af ledere, der er forpligtet til at tage dristige, strategiske handlinger mod klimaforandringer i overensstemmelse med FN’s Parisaftale, den internationale ramme for “at begrænse den globale opvarmning til et godt stykke under 2°C over det førindustrielle niveau og forfølge bestræbelser på at begrænse temperaturstigningen til 1,5°C over det førindustrielle niveau”. Vi er forpligtet til at skabe og fremme en bæredygtig etos – at demonstrere og udbrede god praksis, samtidig med at vi inspirerer vores medarbejdere, kunder og partnere til handling.
Vores tilgang
Tilgangen til miljømæssig bæredygtighed omfatter hele vores drift og sigter mod at integrere os i den cirkulære økonomi, hvilket kræver samarbejde med hele vores værdikæde og videre.
Derfor mener vi, at den eneste måde at sikre, at vi gør det rigtige, er at se på vores produkter i detaljer på tværs af hele livscyklussen, startende med produktion – derefter logistik, energiforbrug og bortskaffelse.
Det vil tage tid, men sigter mod at kortlægge livscyklussen for hvert produkt, og det skal være detaljeret. Vi tager ikke genveje: Vi kontrollerer råmaterialer helt ned til den sidste komponent for at forstå de materialer, vi bruger, og kategoriserer og krydsrefererer mod konverteringsfaktorer for at beregne målinger som f.eks. tilsvarende kuldioxidemissioner. Den samme tilgang gælder for resten af livscyklussen, endda ved at beregne energiforbruget for belysningen på lageret, før en enhed sælges.
Gennem dette detaljerede arbejde begynder vi at afdække de miljømæssige hotspots i vores produkter, og det har vist, hvordan brugen af vores produkter kan variere fodaftrykket betydeligt.
Bæredygtigt design
Fra vores forskning ved vi, at en betydelig del af et produkts miljøpåvirkning ligger i dets indledende produktion, og især de råmaterialer, der vælges. Derfor er det vigtigt at kunne forlænge levetiden for ethvert produkt for at reducere vores samlede fodaftryk.
Gennem vores historie har vi altid fremstillet produkter af høj kvalitet, der holder i længden og ikke bliver overflødige efter et par år. Vi fremstiller ikke kun produkter med lang levetid, men vi gør dem også nemme at servicere, og vi garanterer tilgængelighed af reservedele i mindst 7 år efter produktets udgåede produktion.
I gennemsnit holder vores passive højttalere i mindst ti år. Mange af vores højttalere fra de sidste to årtier er stadig i god drift, og der er stadig eksempler på produktfunktioner, der blev fremstillet siden 1970’erne.
Gennem det arbejde, vi udfører nu med at analysere vores produkter ned til den sidste komponent, vil vi afdække en række måder, hvorpå vi aktivt kan reducere vores miljøaftryk og gøre vores design så bæredygtige som muligt.
Vores arbejde indtil videre
Med så mange data, der bliver tilgængelige for os om vores miljømæssige fodaftryk, kan vi indsnævre fokus til specifikke initiativer og træffe foranstaltninger for at opnå den største effekt. Med disse oplysninger træffes beslutninger om indkøb og test af genbrugsmaterialer, der ikke påvirker kvaliteten eller ydeevnen af det givne produkt, men som vil reducere deres miljøpåvirkning.
Fremover vil vi derfor begynde at ændre i eksisterende produkter og også tage al denne erfaring med i udviklingen af nye produkter.
Give tilbage, såvel som fremadrettet
Det er velkendt, at skove er blandt de vigtigste kulstofdræn på planeten, og de rummer også enorme mængder biodiversitet. Desværre fortsætter de globale skove med at falde på grund af øget bosættelse, landbrug, skovhugst og minedrift. Hvis dette fortsætter, vil der ikke blot blive frigivet enorme mængder drivhusgasser, men hele økosystemer kan kollapse, hvilket fører til eksistentielle risici for mennesker, da luft-, jord- og vandkvaliteten hurtigt kan forringes. Hele regioner vil i sidste ende blive ubeboelige, hvis der ikke sker ændringer.
I 2022 hjalp vi med at vende dette ved at samarbejde med eksperterne hos Ecologi og deres betroede partnere om at plante i første omgang 50.000 nye hjemmehørende træer som en del af bredere skovrejsningsprojekter, der transformerede det lokale landskab, øgede biodiversiteten, forbedrede modstandsdygtigheden over for klimaændringer, og over tid, efterhånden som disse træer modnes yderligere, vil de binde kulstof i jorden for at bekæmpe global opvarmning.
Derudover plantede vi mellem 2022 og 2025 et yderligere træ for hvert af udvalgt produkter, herunder: MLA, Wavefront Precision eller TORUS, hvilket resulterede i plantning af mere end 20.000. Hvis du vil se, hvor vores træer vokser, kan du se flere detaljer på vores Ecologi-profil ved at klikke HER.
Hvis du vil vide mere om MARTIN Audio kæmpe arbejde mod en grønnere profil, kraftige bestræbelser på genanvendelse af plast med mere, så gå ind HER.